DSBs administrerende direktør Søren Eriksen ønsker ikke at oplyse ordrens størrelse, men understreger at der er tale om den hidtil største ordre for DSB Togvedligholdelse. DSB skal ansætte ca. 40 nye medarbejdere i forbindelse med opgaven. Under den aftale som blevindgået med AnsaldoBreda i maj 2009, skulle de 14 togsæt have været returneret til Italien for at blive opgraderet til acceptabelkkeptabelt standard, men den nye aftale betyder det at togene kan komme hurtigere i drift med betalende passagerer. Det betyder også at DSB hurtigerevil få bedre kendskab til togene end ved den tiligere aftale.
Arbejdet med togsættene omfatter ændringer der forbedrer togenes pålidelighed, herunder udskiftning af store dele af de elektriske systemer, de automatiske dørtrin, udstødning og ventilation. Desuden skal togets vitale kørecomputer opgraderes, så togsættene kan kobles sammen. Der er nu leveret 31 af de 83 bestilte IC4 togsæt.
DSB Togvedligholdelse vandt for nylig en kontrakt til fornyelse af 16 af Norges ”Airport Express” togsæt, den anden norsk kontrakt inden for kort tid.
![]() |
IC4: Stilfuld, men forsinket. Image Danish Rail News |
Ingen kommentarer:
Send en kommentar